top of page

Sosiale medier maraton: Hvorfor stivner det etter startskuddet?

Folkens, vi må snakke om kontinuitet, i posting, over tid‼️ En av de vanligste problemstillingene jeg ser hos bedrifter, er å få sosiale medier til å fungere over tid.


Mange er flinke, i ca 1 mnd, før postingen dabber av og de ikke har tid, eller tar seg tid til å lage innhold.


Hvorfor er det slik?🫣


➡️ Personen som har fått i oppgave å holde i SoMe, er egentlig ikke interessert i det og det blir en stressfaktor mer enn noe annet.

➡️ Personen som har fått ansvaret kan det ikke godt nok. Kunnskapen mangler og det vil skinne igjennom.

➡️ Ledelsen undervurderer hvor mye tid det tar og legger ansvaret på noen som allerede har mer enn nok å gjøre.

➡️ Ledelsen har ikke forståelse for viktigheten av synligheten i Sosiale Medier og velger derfor å ikke prioritere det riktig.


Og resultatet?


➡️ Sporadisk posting

➡️ Ingen rød tråd eller plan over tid

➡️ Ofte lav kvalitet på innholdet

➡️ Dårlig merkevarebygging

➡️ Dårlig employe branding



Så, hva bør du gjøre?


Ta sosiale medier på ALVOR. Det er butikkvinduet ditt. Om du ikke har kunnskapen til å gjøre det ordentlig, finn noen som kan!🤩




Comments


  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
bottom of page