Folkens, vi må snakke om kontinuitet, i posting, over tid‼️ En av de vanligste problemstillingene jeg ser hos bedrifter, er å få sosiale medier til å fungere over tid.
Mange er flinke, i ca 1 mnd, før postingen dabber av og de ikke har tid, eller tar seg tid til å lage innhold.
Hvorfor er det slik?🫣
➡️ Personen som har fått i oppgave å holde i SoMe, er egentlig ikke interessert i det og det blir en stressfaktor mer enn noe annet.
➡️ Personen som har fått ansvaret kan det ikke godt nok. Kunnskapen mangler og det vil skinne igjennom.
➡️ Ledelsen undervurderer hvor mye tid det tar og legger ansvaret på noen som allerede har mer enn nok å gjøre.
➡️ Ledelsen har ikke forståelse for viktigheten av synligheten i Sosiale Medier og velger derfor å ikke prioritere det riktig.
Og resultatet?
➡️ Sporadisk posting
➡️ Ingen rød tråd eller plan over tid
➡️ Ofte lav kvalitet på innholdet
➡️ Dårlig merkevarebygging
➡️ Dårlig employe branding
Så, hva bør du gjøre?
Ta sosiale medier på ALVOR. Det er butikkvinduet ditt. Om du ikke har kunnskapen til å gjøre det ordentlig, finn noen som kan!🤩
Comments