top of page

3 gode grunner til at du som industribedrift skal være på sosiale medier!

Sosiale medier er ikke bare for kjendiser og matbloggere – de er et kraftig verktøy for industribedrifter også! Hvis du fortsatt er på gjerdet, har jeg her tre gode grunner til hvorfor du bør prioritere sosiale medier, samt noen konkrete tiltak for å få deg godt i gang. Er du klar for å ta det digitale steget? Her kommer de!



Nr 1 - Vis frem det dere kan best!

Sosiale medier er perfekt for å vise frem din industrielle ekspertise. Uansett om du jobber med innovativ teknologi, bærekraftige løsninger eller er en ledende aktør innen produksjon, gir plattformene deg muligheten til å dele hva dere er best på. Det skaper tillit hos potensielle kunder, partnere og ikke minst gjør dere mer synlige i et globalt marked.


Tiltak:

  • Del prosjektene dere jobber med – både små og store. Hva jobber dere med som kan være spennende for folk å se?

  • Del "bak kulissene"-innhold: Hvordan foregår produksjonen, hvilke maskiner bruker dere, hva gjør teamet deres så flinke?

  • Hyre meg, iema! Jeg kan hjelpe dere med å skape innhold som ikke bare er spennende, men som virkelig treffer målgruppen deres. Sammen kan vi utvikle en strategi for å bygge opp merkevaren på sosiale medier, slik at dere blir sett som ekspertene i bransjen.


Nr 2 - Rekrutter de rette folka!

Selv om penger er viktige er dagens talenter ute etter bedrifter med spennende oppdrag, et godt arbeidsmiljø og som gjerne er i forkant teknologisk. Sosiale medier gir dere muligheten til å vise frem bedriftens menneskelige side og tiltrekke de rette folkene.


Tiltak:

  • Vis frem arbeidsmiljøet deres: Del bilder og videoer fra kontoret eller produksjonsområdet. La potensielle kandidater få en smakebit på hva det er å jobbe hos dere.

  • La ansatte komme til orde: Del historier fra de ansatte – hva jobber de med, hva liker de best ved å være en del av teamet?

  • Hyre meg, iema! Jeg kan hjelpe dere med å utvikle en rekrutteringsstrategi, samt innholdsproduksjon, på sosiale medier, som både viser frem bedriften deres på en autentisk måte, og tiltrekker de beste talentene.


Nr 3 - Skap tillit!

Sosiale medier er en toveis gate. Ikke bare kan dere markedsføre produktene og tjenestene deres, men dere kan også bygge lojalitet ved å være nær kundene deres. Det handler om å skape en autentisk dialog, svare på spørsmål og virkelig forstå hva kundene ønsker.


Tiltak:

  • Vær aktiv i kommentarfeltet: Svar på spørsmål, vær hjelpsom og skap engasjement.

  • Ha kundeservice på sosiale medier: Bruk DM-er til å håndtere spørsmål eller problemer.

  • Del kundehistorier: Hvorfor ikke vise hvordan kundene deres bruker produktene? Dette skaper sosialt bevis og engasjement.

  • Hyre meg, iema! Jeg kan hjelpe dere med å lage en strategi for kundedialog på sosiale medier, slik at dere kan være tilgjengelige og aktive, og samtidig skape innhold som får kundene til å komme tilbake.



Sosiale medier er en game-changer for industribedrifter, og det er på høy tid å komme i gang. Det handler ikke bare om å være tilstede – det handler om å bruke plattformene på en strategisk måte for å bygge merkevare, rekruttere de beste talentene og skape varige relasjoner med kundene.


Om du vil ha hjelp til å komme i gang, iema! Jeg kan hjelpe dere med å utvikle en skreddersydd strategi for sosiale medier, enten det handler om å lage engasjerende innhold, drifte kanaler, øke synligheten deres, eller få orden på de tekniske detaljene. Sammen kan vi sørge for at din bedrift er klar for fremtidens digitale verden og har et glittrende butikkvindu for potensielle nyansatt og kunder!


🚀 Klar til å ta neste steg? Kontakt meg i dag!


Josefine R. Tomren



Commentaires


  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

La oss samarbeide!

00 47 900 51 214

josefine@iema.no

 

Coworken i Vestnes

Stadionveien 2

6390 Vestnes

Org. nr. 925 373 613

For eksklusivt SoMe-nytt

Takk!

Kontakt oss

Takk!

© 2023 av iema.no

bottom of page